LinkedIn Showcase pagina's: klantencommunicatie op maat

Gepubliceerd op:
December 17, 2020
Actua

Customer care gaat verder dan het beantwoorden van vragen. Het betekent ook inzetten op duidelijke en relevante content. Zo vinden uw (potentiële) klanten snel de nodige informatie, en dat via elk kanaal waarop u aanwezig bent. Vandaag in de spotlight: LinkedIn Showcase pagina's.De LinkedIn Showcase pagina is interessante feature waarmee u eenvoudig de juiste content aan de juiste doelgroep kunt laten zien. Het is een LinkedIn-pagina die u volledig wijdt aan een bepaald product of doelpubliek. De Showcase pagina’s zijn gelinkt aan uw bedrijfspagina, maar hebben hun eigen content en eigen volgers. U kunt tot 10 verschillende Showcase pagina’s opstellen per bedrijfspagina.

De voordelen van een LinkedIn Showcase pagina

1. Content op maat van uw doelpubliek

De ‘one size fits all’ aanpak is anno 2020 niet langer aan de orde. Gebruikers kiezen zelf welke content ze bekijken en opnemen. U doet er dus goed aan om na te gaan waar uw doelgroepen van wakker liggen en wat hen interesseert. Een LinkedIn Showcase pagina is een pagina die zich specifiek toelegt op één bepaald product of doelpubliek. U kunt uw communicatie dus volledig afstemmen op de noden en de wensen van uw volgers.Geen idee welke content u kunt delen op uw Showcase pagina? Ga na wat de meest gestelde vragen zijn over een bepaald product, dienst of door een bepaald doelpubliek. Eenmaal u deze vragen en onderwerpen in kaart hebt gebracht, kunt u ze op verschillende manieren aan bod brengen op de Showcase pagina (blog, webinar, events…).Het is zeer belangrijk dat u kritisch bent over welke onderwerpen u aan bod laat komen op de Showcase pagina’s. Uw volgers hebben interesse in een specifiek onderdeel van uw bedrijf. Ze hebben dus geen boodschap aan algemene bedrijfsinformatie of foto’s van uw laatste teambuilding, hoe leuk die ook was! Hoe relevanter de boodschap, hoe groter de kans op leads en verkopen.

2. Diepgaande statistieken

Voor elke Showcase pagina kunt u statistieken bekijken over de activiteiten van uw volgers. Zo krijgt u inzicht in hun demografische gegevens, maar ook informatie over hoe ze interageren met uw pagina. Daarnaast ontdekt u ook de onderwerpen waar uw volgers meer informatie over wensen.Door deze statistieken regelmatig te analyseren en hierop in te spelen met nieuwe content, krijgt uw Showcase pagina ook de functie van proactief customer support kanaal. U kunt deze informatie ook gebruiken bij het opstellen van uw volgende campagne.

3. Betere vindbaarheid op LinkedIn

Een Showcase pagina verschijnt tussen de zoekresultaten in LinkedIn. De pagina’s zijn vindbaar zonder dat de gebruikers via uw bedrijfspagina moeten doorklikken. Een boost voor u naamsbekendheid op LinkedIn dus!Het is ook een extra manier waarmee u LinkedIn-gebruikers naar uw website kunt leiden. Daarnaast zijn zowel LinkedIn bedrijfspagina’s als Showcase pagina’s optimaliseerbaar voor SEO. Dit komt dus ook uw online vindbaarheid in zoekmachines ten goede op lange termijn.

4. Geen afleiding door advertenties

Een artikel op uw bedrijfspagina verschijnt op de algemene feed van uw volgers. Tel daar de advertenties bij op en u begrijpt dat de aandacht van LinkedIn-gebruikers krijgen én behouden en ware strijd is. Bij een Showcase pagina is dat niet het geval. De volgers zien enkel uw content en er worden geen advertenties getoond van mogelijke concurrenten.

5. Positieve impact op uw algemene bedrijfspagina

Een Showcase pagina staat los van uw algemene bedrijfspagina. Toch zijn beide pagina’s gelinkt. De positieve effecten die u ondervindt van de meer specifieke en persoonlijke Showcase pagina’s hebben dus ook een invloed op het algemene imago van uw bedrijfspagina. Een win-win situatie dus!Een Showcase pagina is dus een enorme meerwaarde voor uw customer care-strategie. Een goed uitgewerkte Showcase pagina met relevante content is het walhalla voor uw volgers. Ze vinden er snel de nodige antwoorden over producten of diensten die hen interesseren. Daarnaast is het ook een manier om uw doelpubliek te overtuigen van uw expertise, indien dat nog niet het geval was. Door proactief te communiceren over mogelijke vragen, noden en interesses verlicht u ook de druk op uw andere communicatiekanalen. Alleen maar voordelen dus!Ook wij springen mee op de kar. Onze showcase pagina's zijn nog volop in de maak, maar we lichten alvast een tipje van de sluier op: https://www.linkedin.com/showcase/memo-contactcenter-voor-kmo's