Hoe een persoonlijke service zorgt voor een hogere klantentevredenheid
We kunnen er niet omheen: het maken van afspraken gebeurt steeds meer online. Via digitale agendasystemen legt de klant zelf, slechts in enkele kliks, een afspraak vast. Niemand lijkt er nog van op te kijken. En toch… Na afgelopen maanden merken we duidelijk dat we met z’n allen terug snakken naar meer echtheid en persoonlijk contact. Meer nog, een studie aan de universiteit van Maryland wees uit dat de tevredenheid van klanten en patiënten aanzienlijk verhoogt wanneer er een authentiek en persoonlijk contact plaatsvindt*.Bij Memo is een persoonlijke service altijd al een belangrijke pijler geweest. Door ons te richten op de emotionele kant van de interacties met de mensen die bellen, begrip te tonen en onze tijd te nemen, bouwen we vertrouwen op. Klanten kunnen zo meteen gerustgesteld én op de juiste manier geholpen worden.Ik ben ervan overtuigd dat wat een agendasysteem niet kan, wij als mensen wel kunnen: luisteren, empathie tonen en meteen de juiste acties ondernemen. En al is het verhaal niet zwart-wit, een goede combinatie van het digitale aspect en de persoonlijke touch zorgt voor een perfecte balans. En voor een hogere klantentevredenheid. Zowel van uw kant als die van uw klanten.(*) Uit "On the Role of Empathy in Customer-Employee interactions" van de University of Maryland.