Het klantencontact van de toekomst

Gepubliceerd op:
September 27, 2018
Actua

Op dinsdag 25 september was Memo aanwezig op een event van communicatiespecialist Damovo rond customer experience. Ontdek hieronder enkele learnings die we hebben meegenomen uit Brussel.Blijvend optimaliseren van klantencontactenKlanten zijn veeleisender en mondiger dan ooit. Ze verwachten dat organisaties altijd bereikbaar zijn via verschillende kanalen. Het is daarom belangrijk om je klantencontacten blijvend te optimaliseren. Maar hoe doe je dat?

  • Maak gebruik van artificiële intelligentie: een mooi voorbeeld is Bol.com dat slimme chatbots inzet om klanten op weg te helpen.
  • Creëer een uitzonderlijke service door overlegmomenten via video.
  • Link je contactservice aan social media-kanalen als Facebook, LinkedIn, Instagram en Twitter.
  • Voorzie je medewerkers met klantencontact van de meest moderne communicatietools.
  • Experimenteer met “augmented reality”. Neem je klant mee in jouw verhaal, toon hoe je product/dienst er “in het echt” uitziet.
  • Ga mee met je tijd. Generaties veranderen. Waar babyboomers nog massaal de telefoon nemen, gebeurt communicatie onder millennials vooral via Messenger, WhatsApp en andere onlinekanalen.

Als inbound contact center is het voor Memo de normaalste zaak om te blijven investeren in de optimalisatie van klantencontacten. Om de customer experience te verhogen zal nog dit jaar een tool voor video onthaal gelanceerd worden.