6 cruciale elementen voor een succesvolle contact tracing volgens Memo

Gepubliceerd op:
February 11, 2021
Actua

In ‘Het spoor bijster’, de Pano-reportage over de contact tracing in Vlaanderen, werd pijnlijk duidelijk dat het snel mis loopt zonder opgeleide en ervaren operatoren (of ‘call agents’). Kwaliteit en expertise zijn een must voor een efficiënte en duurzame werking. Dat is ook waar we bij Memo rotsvast in geloven, het vormt de leidraad in alles wat we doen.

Het juiste team

Alles start met het zorgvuldig uitkiezen van de juiste operatoren met de nodige expertise in uw sector. We hebben operatoren die vloeiend drie talen spreken, operatoren die al 25 jaar actief zijn in de medische sector en operatoren die perfect kalm blijven in de meest kritieke situaties. Als klant krijgt u een team toegewezen dat volledig thuis is in uw sector en voldoet aan uw bedrijfsspecifieke vereisten. Ze kennen de bijzonderheden van uw sector door en door en weten hiermee om te gaan.

Opgeleide operatoren

Onze zelfsturende teams bestaan uit enthousiaste, maar vooral goed opgeleide operatoren.Wie bij ons komt werken, ervaring of niet, krijgt een opleiding die gemiddeld 3 tot 6 maanden duurt. Daarnaast leren onze operatoren ook werken met uw bedrijfsspecifieke systemen. Maar daar stopt het niet. We geloven in levenslang leren en investeren voortdurend in de opleiding van onze mensen, zowel in sectorkennis, procedures, call handling als IT-systemen. Zo beschikken onze mensen op elk moment over de nodige expertise om uw klanten, patiënten of partners op een warme en professionele manier te ondersteunen.

Lokale werking

Elke regio heeft zijn eigen stijl en aanpak. We spelen hier dan ook op in met onze verschillende vestigingen verspreid over heel Vlaanderen. In elke vestiging werken operatoren die de regio-specifieke taal en omgeving kennen. Dit maakt het eenvoudiger om een vertrouwensband op te bouwen, elementen in de context te plaatsen en kort op de bal te spelen. Een klant wordt door één enkel team opgevolgd van A tot Z. Zo vermijden we ook dat belangrijke informatie versnipperd en dus verloren geraakt.

Geen robots, wel échte mensen

Onze operatoren worden vanaf dag 1 intensief begeleid om u de memorabele ervaring te bieden die u van ons gewend bent. Toch willen we dat onze operatoren hun eigenheid bewaren. Onze bedrijfswaarden ‘echtheid’, ‘betrokkenheid’ en ‘ruimte voor het goede leven’ zorgen ervoor dat onze mensen een werkplek vinden waar ze zichzelf kunnen zijn. Dit vertaalt zich ook naar de manier waarop we communiceren: warm, professioneel en steeds in lijn met uw bedrijfsimago. Uw klanten of patiënten weten dus niet dat ze bij een externe partner terecht komen.

Eigen technologieën

Om alle verkregen informatie op een efficiënte en transparante manier te verwerken, is een goede IT-infrastructuur noodzakelijk. Memo ontwikkelt haar eigen technologieën en is dus niet afhankelijk van externe partners. Onze jarenlange ervaring en state-of-the-art-technologieën garanderen onze klanten steeds de meest efficiënte en geavanceerde dienstverlening. De verzamelde data wordt intern opgeslagen en is enkel beschikbaar voor bevoegde personen. Uiteraard verloopt alles GDPR-proof.

Flexibele en transparante samenwerking

Bij Memo bent u niet verbonden via bedenkelijke contracten en starre voorwaarden. U schakelt onze dienstverlening in wanneer u dat wenst of nodig heeft. Wij nemen tijdelijk of permanent uw onthaal, support of dispatch over, ook ’s nachts en in het weekend. Zo behoudt u de controle over u uitgaven, verzekert u zich steeds van een goede eerste indruk en loopt u nooit omzet mis!Ook samenwerken met Memo? Of wilt u weten wij voor u kunnen betekenen? Neem vrijblijvend contact op.